Home » 996 IMS bearing replacement.. FAIL! | ims | Trang thông tin về công nghệ cập nhật mỗi ngày

996 IMS bearing replacement.. FAIL! | ims | Trang thông tin về công nghệ cập nhật mỗi ngày

Dường như bạn đang tìm hiểu sản phẩm nói về ims có phải không? Có phải bạn đang muốn tìm chủ đề 996 IMS bearing replacement.. FAIL! phải không? Nếu đúng như vậy thì mời bạn xem nó ngay tại đây.

996 IMS bearing replacement.. FAIL! | Xem thông tin công nghệ hữu ích tại đây.

[button color=”primary” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]XEM VIDEO BÊN DƯỚI[/button]

Ngoài xem những thông tin về công nghệ mới cập nhật này bạn có thể xem thêm nhiều nội dung hữu dụng khác do Chúng tôi cung cấp tại đây nha.

Chia sẻ liên quan đến nội dung ims.

Cách không thay thế vòng bi IMS trên Porsche 986 hoặc 996. Nếu bạn cần bất kỳ bộ phận nào của Porsche, hãy đảm bảo bạn so sánh giá tại Trở thành khách hàng thân thiết của kênh của chúng tôi và giúp chúng tôi tạo ra nội dung lớn hơn và hay hơn Được hàn thông qua lớp sơn lót Dây uốn nếp (gấp đôi) Hạt con lăn Máy hàn đinh tán Máy hàn co ngót 3 trong 1 Phanh ép kim loại tấm / máy chém / con lăn Máy kiểm tra công suất điện của tôi Giúp đỡ kênh bằng cách truy cập cửa hàng Tìm thêm Trang chủ Được xây dựng bởi Jeff Mailing Address; Ngôi nhà được xây dựng bởi Jeff PO Box 1520 Bowral, NSW 2576 AUSTRALIA Âm nhạc:

Hình ảnh liên quan đếnchủ đề 996 IMS bearing replacement.. FAIL!.

996 IMS bearing replacement.. FAIL!

996 IMS bearing replacement.. FAIL!

>> Ngoài xem chuyên mục này bạn có thể truy cập thêm nhiều Thông tin hay khác tại đây: https://soyncanvas.vn/cong-nghe/.

Nội dung có liên quan đến chủ đề ims.

#IMS #bearing #replacement #FAIL.

[vid_tags].

996 IMS bearing replacement.. FAIL!.

ims.

Chúng tôi mong rằng những Thông tin về chủ đề ims này sẽ hữu ích cho bạn. Rất cảm ơn bạn đã theo dõi.

35 thoughts on “996 IMS bearing replacement.. FAIL! | ims | Trang thông tin về công nghệ cập nhật mỗi ngày”

  1. I changed mine with an EPS bearing. Made the puller out of a bolt and piece of pipe. Easy. DON"T take your car down and fail to replace that bearing. My old one was perfect also, but you never know. If it goes, so does your engine. The EPS bearing is a bigger roller bearing and won't fail.

  2. There's an article from Autohaus Hamilton in Australia about the IMS. google “Autohaus Hamilton Porsche IMS” The article lists all the models and engines (with engine numbers) that are affected. "The Porsche models that are prone to IMS failure and should be replaced are: All 986 Boxster models. – 987 Cayman & Boxster models up to engine number 61504715 – All 996 models (not including: GT and Turbo models) – 997 3.6ltr with M96/05 up to engine number 6950745" Before 2000 Porsche used a double row IMS Bearing which had a low failure rate, then they switched to a single row until 2005 – 2006 and this single row has had the most problems. After 2005 – 2006 Porsche stayed with the single row but increased it's size and strength and this bearing has had the least problems of all three types of bearings used from 1997 to 2008. The upgraded bearing in the 997 and 987 is unserviceable, meaning you can't reach it unless you strip the entire engine down. Some of the early production 2005 – 2006 987 and 997 might have the pre-upgraded bearing fitted, that's why the engine numbers in the Autohaus article might be helpful in determining which type of IMS bearing is installed.

  3. Jeff I had to rewind because I heard something you said to describe excessive play. Now I not sure what was on your mind at the time but you described it as SCHLOP. Well I have two dogs and sound of them lapping up water is schlopping ….don't think that works here .However a one modern day version …The sound which is made when a very wet substance hits a durable surface at force. This sound would be most commonly heard when an extremely wet turd departs from your anus and hits the surface of the water at speed. Jeff the ims is a right turd….

  4. If it's such a problem with these ims bearings why doesn't Porsche do something about it.
    customers would then have confidence in their products. and buy more Porsches instead of buying an Audi or something else.?

  5. Some bearing kits come with the proper tool to remove the IMS.
    No other puller or extractor will do the job it's has to be the correct porsche spec tool. A slide hammer will wreck the bearing at the other end of the Ims shaft.

  6. Just proves that people should leave the IMS alone and just drive the car. Probably most of the IMS bearing failures occurs when people are pulling them out to replace for an aftermarket.:p

  7. Sorry Jeff but i think you forgot the SNAPRING that holds the IMS bearing in the shaft, Done it myself so no hate BUT its all got to come out again

  8. Wheeler dealers did a great video on this recently and it’s just come out on YouTube. Looks easy with the right tool (as is usually the case). Looking forward to seeing you get it done 😊

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *