Home » Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter | Nội Dung về chủ đề f-8 |

Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter | Nội Dung về chủ đề f-8 |

Có phải bạn đang cần tìm nội dung nói về f-8 có phải không? Có phải bạn đang muốn tìm chủ đề Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter đúng không? Nếu đúng như vậy thì mời bạn xem nó ngay tại đây.

Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter | Xem thông tin về laptop tại đây.

[button color=”primary” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]XEM VIDEO BÊN DƯỚI[/button]

Ngoài xem những thông tin về laptop mới cập nhật này bạn có thể xem thêm nhiều nội dung có liên quan khác do Chúng tôi cung cấp tại đây nha.

Chia sẻ liên quan đến chuyên mục f-8.

Đăng ký Dark Skies: Vought F-8 Crusader có lẽ được nhớ đến nhiều nhất vì có nhiều biệt danh. Nhờ tốc độ siêu thanh và cách nó có thể cất cánh an toàn ngay cả khi các phi công gập cánh, đã gọi nó là “chiếc xe thể thao của Hải quân.” Các thành viên phi hành đoàn của boong đã gọi chiếc máy bay này một cách trìu mến là “The Gator” vì cửa hút khí của động cơ không cao so với mặt đất và có khả năng hút một người đàn ông. Crusader cũng đã có một thành tích đáng kể trong Chiến tranh Việt Nam. Sau khi bắn rơi 18 chiếc MiG-17 của Bắc Việt Nam, nó đã được vinh danh là “Bậc thầy MiG”. Và vì nó là máy bay chiến đấu cuối cùng của Mỹ được thiết kế để mang súng (4 khẩu tự động 20 mm), F-8 còn được nhớ đến với biệt danh “Kẻ bắn súng cuối cùng”. Crusader được chế tạo khi Hoa Kỳ muốn thể hiện ưu thế trên không của họ. Và mặc dù lịch sử đôi khi bỏ quên vai trò của F-8 trong việc định giá F-4 Phantom, chiếc máy bay phản lực nhanh và chết người này vẫn được coi là một trong những máy bay đáng chú ý nhất trong thế hệ của nó. Crusader là một chiếc máy bay được yêu thích đến nỗi nó bắt nguồn từ câu nói: “Khi bạn không có F-8, bạn không còn máy bay chiến đấu!”. – Vì không phải lúc nào cũng có sẵn hình ảnh và cảnh quay của các sự kiện thực tế, Dark Skies đôi khi sử dụng các hình ảnh và cảnh quay lịch sử tương tự để tạo hiệu ứng ấn tượng. Tôi cố gắng hết sức để giữ cho nó có vẻ chính xác nhất có thể. Tất cả nội dung trên Dark Skies đều được nghiên cứu, sản xuất và trình bày trong bối cảnh lịch sử nhằm mục đích giáo dục. Các chuyên gia của chúng tôi quan tâm đến lịch sử và không phải lúc nào cũng làm việc trong một số lĩnh vực, vì vậy, vui lòng liên hệ với chúng tôi để được chỉnh sửa, thông tin bổ sung hoặc ý tưởng mới. -.

Hình ảnh liên quan đếnđề tài Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter.

Vought F-8 Crusader - The Last Gunfighter

Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter

>> Ngoài xem bài viết này bạn có thể tìm hiểu thêm nhiều Kiến thức hay khác tại đây: Xem thêm nhiều thông tin hay tại đây.

Nội dung có liên quan đến bài viết f-8.

#Vought #Crusader #Gunfighter.

aviation,aviation channel,history,history channel,jet,jets,airplane,airplanes,aircraft,fighter,fighter jet,aircraft carrier,vietnam,vietnam war,soviet,mig,cold war,f-8 crusader,f8,military aircraft,history documentary,fighter jets,military,plane,planes,soviet union,fighter aircraft,us military,air force,navy,us navy,russia,documentaries,dark docs,darkdocs,dark skies.

Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter.

f-8.

Với những Chia sẻ về chủ đề f-8 này sẽ mang lại kiến thức cho bạn. Chúng tôi chân thành .

37 thoughts on “Vought F-8 Crusader – The Last Gunfighter | Nội Dung về chủ đề f-8 |”

  1. It's one of those classic jets that has a quality that many don't, pure style. The P80 Shooting Star doesn't have style but the F86 Sabre does…..The Phantom and Crusader have style but the Hunter and Thunderchief don't……Just my personal opinion!

  2. Unfortunately its 20mm cannons were the Colt Mk12s which were the crappiest 20mm to see any US service being far less reliable than the somewhat heavier but also faster firing M39 which used a revolver feed mechanism (Same as the British ADEN and French DEFA in 30mm and German Mauser BK-27 in 27mm) as fitted to many airforce fighters of the same time period. Eventually all US Services which used the 20mm caliber for autocannons standardized around the General Electric M61 rotary cannon which had a lower mean time between failures still (1 in 10,000 vs 1 in 1,000 of M39A1 and even worse for Colt Mk12), lower barrel wear, faster overall rate of fire, more compact and lighter than the multiple 20mm gun installations they replaced in aircraft designs. The problem with all rotary cannons though is, for short bursts they're less effective than most single-barrel designs because the maximum rate of fire isn't instataneously achieved (the barrel assembly needs to spin up to full speed). So in situations where you're firing bursts longer than 1 second they're fantastic but if you're just trying to pop off a fraction of a second they're worse. As i recall, the M61A1 achieves 61 rounds in its first second of firing whereas the four Mk12s in the F-8 achieved 67 rounds in the same time. But in terms of magazine capacity a single M61 comes out ahead of multiple Mk12s (or M39s in USAF aircraft) with seperate ammunition feeds. In the F-8, the installation for the four Mk12s had only 125 rounds per gun which for a cyclic rate of 1,000rpm gave only 7.5 seconds of continuous firing. The M61A1 Cannon installations of F-4s (external centerline gun pod with 1200 rounds for F-4Ds and internal under nose for F-4E and later versions had 640 rounds) and 1,028 internal for F-105s allowed much more firing and with far fewer failures accounting for a lot more gun kills. In its entire vietnam career the F-8 only got four gun kills while in 1972 F-4Es accounted for 6 gun kills and in 67-68. The USAF F-105D/Fs with over 1000 rounds internal accounted for 25 gun kills between June '66 and August '67 and one F-105D pilot scored two gun kills in the same sortie. Hell three US Navy attack squiadron A-1 Skyraiders managed two Mig-17 and a single Mig-21 kills with four of the older, slower cyclic rate (about 700rpm) and much more reliable AN/M3 20mm cannons with 200rpg (which the Colt Mk12s had been designed to replace) and in spite of an enormous difference in operating performance of the aircraft involved..The only other US Navy aircraft with Colt Mk12s to see service in Vietnam, the A-4 Skyhawk achieved no gun kills and only a single Mig-17 kill in total (using 5 inch ZUNI rockets) throughout the entire six year war.

  3. CANADIAN TSR2! – WHAT HAPPENS WHEN S**THE AD POLITICOS MESS WITH GOOD MILITARY PROJECTS…AND UPSET THE YANKEE AVIATION MAFIA! – RIP Avro Arrow!…..

  4. Someone in the Pentagon decided that missiles were the way to go and guns were not needed. The F-4 was the first model WITHOUT guns. When Navy, Marines and Air Force pilots complained about not having a gun or cannon on a fighter in close air combat, a gun was on the centerline pod until the F-4E models and ALL U.S. fighters have cannons as standard. That's why it's the last gunfighter.

  5. My favourite modern aircraft. Simple and designed for a single purpose, to kill other airplanes. The Crusader was a pilots dream and it was said that it was the last of the dogfighters that you strapped on and went to fight.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *